Radna Grażyna Gałkiewicz złożyła do burmistrza interpelację ws. niekorzystnych zmian w komunikacji autobusów z Łodzią. Radna pyta m.in. o to, czy Urząd szacował koszty przejazdu autobusu 56A przez centrum Rzgowa i jak w związku z „rewolucją komunikacyjną” zmienią się wydatki ponoszone przez gminę Rzgów na kursy autobusów MPK Łódź.
Zapraszamy do zapoznania się z całą interpelacją.
Interpelacja ws. niekorzystnych zmian w komunikacji autobusowej z Łodzią
Szanowny Panie Burmistrzu,
„rewolucja komunikacyjna” wprowadzona przez Łódź po konsultacjach z władzami Rzgowa, jest negatywnie oceniana przez licznych mieszkańców naszej gminy.
Klienci znajdującego się na terenie gminy Rzgów C.H. Ptak mogą dojechać do Łodzi autobusem:
- 56A kursującym z pominięciem centrum Rzgowa na trasie PTAK OUTLET – DK nr 91, Rzgowska, Paderewskiego – KARPACKA;
Mieszkańcy Rzgowa mogą dojechać do Łodzi następującymi autobusami:
- 50C kursującym na trasie: T. Ptak Outlet – Żeromskiego, Tuszyńska, Łódzka, Rudzka, Stara Gadka: Czartoryskiego, Łódź: Rudzka, Pabianicka – PL. NIEPODLEGŁOŚCI;
- 50B kursującym na trasie Tuszyńska (okolice C.H. Ptak) – Tuszyńska, Łódzka, Rudzka, Stara Gadka: Czartoryskiego, Łódź: Rudzka, Pabianicka – NIEPODLEGŁOŚCI.
Mieszkańcy Starej Gadki mogą korzystać z autobusu:
- 50A kursującego na trasie STARA GADKA CMENTARZ – Czartoryskiego, Łódź: Rudzka, Pabianicka – NIEPODLEGŁOŚCI;
Mieszkańcom Starowej Góry pozostały zaś:
- 56B kursujący tylko w weekendy i święta na trasie STAROWA GÓRA – DK nr 91, Rzgowska, Paderewskiego – KARPACKA;
- 75B kursujący tylko w dni robocze na trasie STAROWA GÓRA – DK nr 1, Rzgowska, Broniewskiego, Kilińskiego, Śląska, Kruczkowskiego, Felińskiego, Tatrzańska, Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza, Piłsudskiego, Rokicińska, Puszkina, Maszynowa – ŁÓDŹ WIDZEW.
W związku z powyższym chciałabym uzyskać odpowiedzi na następujące pytania:
- Ile kosztowało (w kwotach brutto) gminę Rzgów w 2016 roku funkcjonowanie linii autobusowych obsługiwanych przez MPK Łódź? Proszę o podanie kwoty łącznej oraz w rozbiciu na poszczególne linie: 70, 50, 70b, 50a.
- W jakim stopniu (w %) gmina Rzgów finansowała w 2016 funkcjonowanie poszczególnych linii: 70, 50, 70b, 50a, a w jakim stopniu finansowała te linie Łódź?
oraz: - W jakim stopniu (w %) gmina Rzgów ma finansować funkcjonowanie każdej z linii tj. 56A, 50C, 50B, 50A, 56B, 75B), a w jakim stopniu finansować je będzie Łódź?
Jeżeli nie poczyniono w tym względzie wiążących ustaleń z Łodzią, proszę o podanie ustaleń na chwilę obecną oraz terminu, w jakim wiążące ustalenia mają zapaść. - Na ile (w kwotach brutto) Urząd Miejski zaplanował koszty, które gmina Rzgów będzie musiała ponieść z tytułu funkcjonowania każdej z linii tj. 56A, 50C, 50B, 50A, 56B, 75B w roku 2017?
- Na ile (w kwotach brutto) Urząd Miejski szacuje koszty, które gmina Rzgów będzie musiała ponieść z tytułu funkcjonowania każdej z linii tj. 56A, 50C, 50B, 50A, 56B, 75B w roku 2018?
2018 będzie pierwszym pełnym rokiem funkcjonowania nowego układu komunikacyjnego. W 2017 będzie on funkcjonował przez 3 kwartały,
a także: - Czy Urząd Miejski ustalił o ile (w kwotach brutto) wzrosłyby koszty funkcjonowania linii 56A, gdyby jeździła ona przez centrum Rzgowa, a nie z jego ominięciem, w roku 2017 lub w pełnym roku funkcjonowania takiego rozwiązania?
Proszę o odpowiedź na interpelację zgodnie z zadanymi pytaniami, punkt po punkcie.
Z wyrazami szacunku
Grażyna Gałkiewicz
Radna Rady Miejskiej w Rzgowie